Vyjádření k toustům
Rádi bychom se touto cestou vyjádřili k informacím a prohlášením, která probíhají v médiích. Tyto informace nejsou bohužel kompletní a v některých případech jsou i lživá. Poškozují nejen naši značku Penam, ale především pak práci našich zaměstnanců.
- Dotaci na tousty jsme získali naprosto regulérním způsobem. Nestačilo jen požádat a čekat na automatické přidělení. Museli jsme splnit celou řadu podmínek a následně podstoupit hodnocení a kontrolu nezávislé komise z Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Na projektu toustů jsme proto usilovně pracovali od roku 2015. Naším cílem bylo vytvořit tousty nejvyšší evropské úrovně. Tomu odpovídá celková hodnota investice v hodnotě 617 mil. Kč a dotace pokryla jen 16 % a byla vyplacena až po dokončení projektu.
- Dotace (resp. výzva) byla určena pro všechny typy podnikatelů, a to jak pro malé a střední podnikatele, tak i pro podnikatele velké. Nikomu jsme tedy nevzali šanci dotaci získat. Velká společnost má navíc pochopitelně nižší procento plnění z dotace, a přitom realizuje rozsáhlejší projekty. Dotace jsou v potravinářství všudypřítomné, jejich nevyužíváním (nejen ze strany výrobců potravin) se snižuje česká konkurenceschopnost na trhu. Zejména v Polsku jsou v tomto ohledu velmi aktivní a dotace hojně využívají v mnoha segmentech, včetně výrobců potravin.
- Nemůžeme ovlivnit, že příslušné ministerstvo (resp. Česká republika jako taková) zatím nepožádalo o proplacení dotace z úrovně EU.
- V ČR zaměstnáváme přes 2000 lidí, odvádíme nemalé sociální a zdravotní pojištění a platíme řádně daně v ČR (jako každý poctivý podnikatel). Pravidelně u nás probíhají kontroly z úřadů.
- Dotace pomohla na trh přinést naše objektivně zdravější, vláčnější a chutnější tousty bez konzervantů (nebo dokonce chemického postřiku). Z této inovace těží náš společný zákazník a toust je díky tomu na vysoké úrovni, srovnatelné s nejlepšími výrobky v Evropě. Právě konzervanty jsou často nedílnou součástí toustů z dovozu.
- Jak plyne z výše uvedeného, celá technologie výroby je v ČR unikátní. Za všechno můžeme jmenovat přírodní pšeničný kvas nebo technologii „Clean room“ pro ultra čisté výrobní prostředí (nemusí se používat konzervanty).
- Zákazník má vždy volbu, zda si naše výrobky koupí nebo ne. Nejsme na trhu sami, a nejen proto se snažíme vyvíjet a vyrábět ty nejlepší a nejkvalitnější výrobky. Zákazník nepotřebuje žádnou cenzuru nebo ovlivňování volby neúplnými a zavádějícími informacemi. Značku Penam nijak neskrýváme a na trh ji každodenně dodáváme poctivě a s hrdostí. I díky tomu jsme za poslední dva roky získali dvě vysoká ocenění v soutěži Marketér roku, mimo jiné i pro naši otevřenost.
- Skutečnost, že naše výrobky jsou kvalitní a naše práce poctivá pramení nejen z toho, že jsme držiteli několika certifikátů kvality, ale rovněž z toho, že jsme získali řadu ocenění. V poslední době například třetí místo v celonárodní soutěži Ambasador kvality 2018. Pravidelně pak získáváme vysoká ocenění v soutěži Chléb roku nebo ocenění Česká chuťovka a v neposlední řadě cenu za Inovativní výrobek roku od Potravinářské komory ČR.
Podívejte se i na naše další články

Dvě vítězství ve soutěži Volba spotřebitelů 2025! Naše novinky Dinoo a Dopeč si mě! bodují
13. 6. 2025Máme obrovskou radost – hned dvě naše novinky získaly prestižní ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka roku 2025! O vítězích…

Zlatý delfín pro značku Dinoo a Adama Sedláčka
2. 6. 2025Velký úspěch slaví značka Dinoo z portfolia Penamu. Adam Sedláček, produktový manažer, si z letošního ročníku soutěže Marketér roku 2024 odnáší ocenění…

Dinoo: Svět, který roste s dětmi
13. 5. 2025Značku Dinoo jsme v Penamu spustili jako hravou řadu dětských svačinek – chutných, zábavných a s přidanou hodnotou. Ale Dinoo se od té…
